Schultreff Forum
Das Forum von Schultreff.de
  sponsored bei Hello Store dem Hello Kitty Internet Shop
 FAQFAQ   SuchenSuchen  RegistrierenRegistrieren 
 ProfilProfil   Einloggen, um private Nachrichten zu lesenEinloggen, um private Nachrichten zu lesen   LoginLogin 

Boston massacre!!!

Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen    Schultreff Forum Foren-Übersicht -> Suche Referat, Facharbeit oder Biographie
Vorheriges Thema anzeigen :: Nächstes Thema anzeigen  
Autor Nachricht
lena und laura
Gast

BeitragVerfasst am: 31.03.2006 10:52    Titel: Boston massacre!!! Antworten mit Zitat

hilfe!
wir brauchen dringend hilfe über unser thema: boston massacre!! am besten in englisch mit deutscher übersetzung! dankeschööön!
Vielreiser
Gast

BeitragVerfasst am: 31.03.2006 16:12    Titel: Vielleicht eine gute Quelle Antworten mit Zitat

Hi!
Ich habe ueber das Thema mal bei N24 eine Reportage gesehen, ist noch gar nicht so lange her. Da dort allerdings immer die Wiederholungen kommen koennte der Bericht doch schon etwas aelter sein.
Leider weiss ich nicht mehr, was fuer eine Reportage das war (Stern TV, Spiegel TV,...). Ich hoffe, dass euch das weiterhilft und ihr den Film irgendwie beschaffen koennt.

Im Moment bin ich selbst in den USA auf einer High-School. Vielleicht kann ich von einigen Mitschuelern ja gute Quellen bekommen. Dann melde ich mich selbstverstaendlich noch einmal.

Bis dahin viel Glueck bei eurer Arbeit,
Vielreiser
buschok
Community-Starter

BeitragVerfasst am: 04.05.2006 21:10    Titel: Boston Massacre Antworten mit Zitat

Huhu! Vielleicht hilft euch das weiter

Massachusetts

Before the war, Boston, Massachusetts had been the scene of much revolutionary activity, leading to the effective abolition of the provincial government of Massachusetts by the British parliament in 1774. Popular resistance to these measures, however, compelled the newly appointed royal officials in Massachusetts to resign or to seek refuge in Boston. Lieutenant General Thomas Gage, the British Commander-in-Chief, North America, commanded four regiments of British regulars (about 4,000 men) from his headquarters in Boston, but the countryside was in the hands of the Revolutionaries.
On the night of April 18, 1775, General Gage sent 900 men to seize munitions stored by the colonial militia at Concord, Massachusetts. Riders alerted the countryside, and when the British troops entered Lexington on the morning of April 19, they found 75 minutemen formed up on the village common. Shots were exchanged, and the British moved on to Concord, where there was more fighting. By the time the British began the return march to Boston, thousands of militiamen had arrived on the scene, inflicting much damage upon the detachment. With the Battles of Lexington and Concord, the war had begun.
The militiamen then converged on Boston, bottling up the British in the city. About 4,500 more British soldiers arrived by sea, and on June 17, 1775, British forces under General William Howe seized the Charleston peninsula at the Battle of Bunker Hill. The Americans fell back, but British losses were so heavy that the attack was not followed up. The siege was not broken, and Gage was soon replaced by Howe as the British commander-in-chief.
In July 1775, newly appointed General Washington arrived outside Boston to take charge of the colonial forces and to organize the Continental Army. The standoff continued throughout the fall and winter. In early March 1776, heavy cannons that had been captured at Fort Ticonderoga were placed on Dorchester Heights, overlooking the British positions. Howe's situation was now untenable, and the British evacuated the city on March 17, 1776, sailing for temporary refuge in Halifax, Nova Scotia. Washington then took most of the Continental Army to fortify New York City.

mfg
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden
Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen    Schultreff Forum Foren-Übersicht -> Suche Referat, Facharbeit oder Biographie Alle Zeiten sind GMT + 1 Stunde
Seite 1 von 1

Gehe zu:  
Du kannst keine Beiträge in dieses Forum schreiben.
Du kannst auf Beiträge in diesem Forum nicht antworten.
Du kannst deine Beiträge in diesem Forum nicht bearbeiten.
Du kannst deine Beiträge in diesem Forum nicht löschen.
Du kannst an Umfragen in diesem Forum nicht mitmachen.